به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرشاد به‌آفرین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط سخت کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی وارده به بسیاری از فعالیت های اقتصادی، افزود: در چنین وضعیتی فعالیت واحدهای تولیدی صنایع‌دستی به دشواری در حال تداوم است.

وی اظهار داشت: با وجود چنین شرایطی، معاونت صنایع دستی امسال تعداد  ۷۲۰ پروانه تولید انفرادی و تعداد ۵۲ پروانه تولید کارگاهی در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای فعالیت هنرمندان صادر کرده است که آمارهای مناسبی به شمار می رود.

به آفرین از آموزش تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ هنرجوی صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد و گفت: آموزش رایگان صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی در این استان طی سال جاری نیز با استقبال قابل ‌توجه هنرجویان در سطح تمامی شهرستان‌ها و روستاها همراه بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در تعداد ۱۰۹ روستای آذربایجان شرقی،  ۵۹۰ هنرجو  و یکهزار و ۳۱۰ هنرجو حوزه صنایع ‌دستی در شهرهای استان تحت آموزش رایگان حضوری و غیرحضوری مراکز خصوصی طرف قرارداد با معاونت صنایع‌ دستی قرار گرفته‌اند.

به آفرین اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای سطح دانش هنرمندان صنایع ‌دستی استان، تعداد ۳۳۰  نفر از شاغلین در این حوزه در دوره‌های دانش‌ افزایی شرکت کردند.

معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیلات اعطایی به فعالان حوزه صنایع‌ دستی، گفت: برابر برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی، هنرمندان با ثبت نام در سامانه جامع خسارت های ناشی از کرونای وزارتخانه و سامانه کارا تاکنون تسهیلاتی حدود ۴ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نفر در آذربایجان شرقی در افزون بر ۸۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا