به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تقی کرمی در همایش تبیین قانون و آئین نامه اجرایی قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان افزود: مطابق گزارش دستگاه های اجرایی در سال گذشته برای هشت هزار و ۷۷۶ نفر و در سال جاری نیز برای سه هزار و ۸۵ نفر در مناطق روستایی استان آذربایجان شرقی اشتغال زایی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال منابع اعتباری برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده که تا کنون از لحاظ ریالی ۳۳ درصد و از لحاظ تعداد اشتغال نیز ۴۵ درصد تحقق یافته است.

کرمی همچنین خاطرنشان کرد: از محل تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان، بانک سینا و استانداری آذربایجان شرقی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال به این استان منابع تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۸ طرح به مبلغ ۸۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد ۲۹ طرح با مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مصوب شده و پیش بینی می شود برای ۷۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از این تعداد ۱۸ طرح به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال نیز عقد قرار داد و پیش بینی شده برای ۶۰۰ نفر اشتغال زایی شود و همچنین هفت طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل بانک پارسیان برای آذربایجان شرقی منابع تخصیص یافته که تا کنون ۱۳ طرح به این بانک با مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر معرفی شده است.

کرمی افزود: ۷۰ میلیارد ریال مازاد از منابع به بانک پارسیان معرفی شده که مراحل آن در حال طی شدن است و هنوز از سوی بانک شروع به پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: سهم استان از منابع تخصیصی پست بانک نیز ۴۵ میلیارد ریال بود و تا کنون ۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جذب منابع انجام شده که مازاد بر منابع تخصیصی استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: منابع تخصیصی بانک کشاورزی در استان ۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال است که به دو بخش مناطق محروم روستایی با نرخ بهره بانکی ۱۲ درصد و مناطق برخوردار روستایی با نرخ بهره ۱۶ درصد تقسیم شده است.

وی در پایان گفت: به دلیل اینکه نرخ بهره بانکی سرمایه در گردش ۱۶ درصد است، رغبت کمتری شده و از این رو تاکنون جذب منابع از بانک کشاورزی ۱۰۰ درصد نشده است.