به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد نیک نفس در نشست مشترک دهیاران با بخشدار و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر با اشاره به اینکه روستاهای نقدوز، ابریق، ابللو، رواسجان و آذغان به عنوان روستاهای هدف گردشگری در رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ انتخاب شده اند، تاکید کرد: دهیاران، روستائیان و شوراهای اسلامی روستاهای هدف گردشگری رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ در شهرستان اهر، بستر های لازم جهت پذیرایی از گردشگران بین المللی و ملی را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی، خدمت به مناطق محروم بوده و همچنین رونق اقتصادی در روستاها از دیگر وظایف مدیران دولتی در شهرستان هاست که دولت این وظیفه را بر دوش کارگذاران گذاشته است.

بخشدار مرکزی اهر با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان اهر از نظر عمرانی و آبادانی کارنامه درخشانی دارند ولی در رونق اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: امیدواریم با تخصیص بسته های حمایتی و تسهیلات کم بهره ای توسط دولت، در راستای رونق اقتصادی روستاها استفاده  بشود.

نیک نفس بر لزوم همکاری و تعامل مدیران روستایی در جهت بهره مندی از خدمات دولت با دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: ما تنها می توانیم از ۳ درصد بودجه صرف فعالیت های فرهنگی کنیم ولی اگر با دستگاه های فرهنگی تعامل داشته باشیم، می توانیم از اعتبارات فرهنگی آنها به فعالیت های فرهنگی در روستاهای پیشتاز اختصاص داد.

وی با ابراز تأسف از این که کسی ده ها سال دهیار و یا شورا بوده ولی در نحوه بودجه ریزی با مشکل مواجه می شود، ابراز داشت: اگر در گذشته نحوه بودجه ریزی و ساز و کار آن به مدیران روستایی آموزش داده می شد، اکنون عدم آشنایی با بودجه ریزی نمود پیدا نمی کرد.

بخشدار شهرستان اهر شفافیت عملکردها در بخش های مختلف، قانون گرایی و پاسخگویی به مطالبات به حق مردم را از جمله مسائل مورد توجه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها عنوان کرد.

نیک نفس در ادامه با بیان اینکه گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی از هسته های کلیدی توسعه و پیشرفت شهرستان اهر است، گفت: دهیاران و شوراها، روستاهایی که بیشتر اهالی مشغول فرش و ورنی بافی هستند را می توانند در راستای رونق تولید و اشتغال به مشارکت گروهی دعوت کنند تا بتوانند از تسهیلات صنایع دستی بهره مند شوند.

وی با تأکید بر این که نهضت آسفالت ریزی در روستاهای شهرستان اهر را از سال آینده آغاز می کنیم، گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، سعی داریم تا در سال ۹۷ آسفالت ریزی ۵۰ الی ۶۰ روستا انجام شود.

بخشدار بخش مرکزی اهر در پایان با انتقاد از این که ۱۰ سال از طرح هادی روستایی روستاهای این شهرستان سپری می شود ولی هیچ کدام بروز نیستند، گفت: قول می دهیم با همکاری دستگاه های ذیربط، طرح هادی روستاهای بالای ۵۰ خانوار را به اتمام برسانیم.