به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در آیین افتتاح فاز اول باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر از افتتاح ۵۰ پروژه آموزشی، رفاهی، ورزشی و سایر حوزه ها توسط آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم زمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برای این پروژه ها ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده که تنها یک سوم اعتبارات از محل اعتبارات دولتی بود و مابقی از محل مشارکت های مردمی و خیرین تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه ما خود را بدهکار فرهنگیان شهرستان اهر می دانیم، اظهار داشت: هزینه های جاری را دولت به طور عادی پرداخت می کند اما مهم این است که خارج از روال عادی مدیری بتواند اقدامی انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: شکوه و منزلت فرهنگیان شهرستان اهر ما را وا داشت تا از منابع اختصاص استان و از سایر منابع، اعتباری برای تکمیل باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر تامین کنیم.

پاشایی ادامه داد: در مدارس آموزش و پرورش استان، ۷۰۰۰۰ دانش آموز داریم که در مجموع ۵۰۰۰ مدرسه و ۴۶۰۰۰ همکار فرهنگی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ هزار نفر از نوآموزان و دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: ۲۱/۶۸ درصد از نوآموزان و دانش آموزان در ۱۵۱۴ مدرسه و ۲۲۷۵ پیش دبستانی غیردولتی تحصیل می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید شاهد برنامه های منسجم و منظم و برنامه محور در همه عرصه های کمی و کیفی بوده ایم و با عقلانیت و پرهیز از مسائل حاشیه ای، اخلاق مداری، اعتدال گرایی و علی رغم همه محدودیت منابع مالی اقدامات جدی در حوزه ورزش، پرورشی و رفاهی و سواد آموزی اتفاق افتاده است.

جعفر پاشایی در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان اولین استان، بانک اطلاعاتی برای همکاران شاغل در مدارس غیر دولتی درست کرده ایم و سعی می کنیم ارائه خدمات به این  مدارس را بهبود بخشیم.