به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا حضوری در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر گفت: عشایر ساکن در شهرستان اهر سالانه ۳۶۰۰ متر مربع ورنی و ۱۵۰۰ مترمربع قالی و قالیچه می بافند.

وی افزود: تولید سالانه جامعه عشایری در شهرستان اهر شامل شیر ۴۷۰۰ تن، پشم ۱۵۰ تن و گوشت ۱۵۰۰ تن میزان تولید سالانه عشایر در اهر است.

رئیس اداره امور عشایر اهر با اشاره به اینکه اداره امور عشایر شهرستان اهر بر شهرستان های هریس، ورزقان، هوراند و اهر نظارت می کند، اظهار داشت: ۲۷۲۱ خانوار عشایری با ۱۴۷۰۰ نفر جمعیت در فصل ییلاقی در شهرستان اهر ساکن می شوند.

حضوری با اعلام اینکه عشایر در شهرستان اهر ۶۲ قشلاق برای سکونت دارند، گفت: قشلاق اسکان عشایر در شهرستان های اهر و هوراند جمعاً به ۷۵ مورد می رسد.

وی در ادامه بهبود زندگی عشایر را در دولت تدبیر و امید غیرقابل انکار دانست و بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با احصاء و تأمین نیازهای جامعه عشایری زندگی این قشر را بهبود بخشیده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر در پایان از پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون تومان به عشایر با بهره بانکی ۴ و ۱۰ درصدی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب فردی، تشکل های عشایری و صندوق های خرد زنان عشایر و برای تأمین نقدینگی مشاغل خرد در شهرستان اهر پرداخت کرده ایم.