به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک رضی منش در جلسه هماهنگی اداره نظارت بر اماکن عمومی اصناف شهرستان خداآفرین با اشاره به فعالیت اتحادیه خوار و بار فروشی در این شهرستان، گفت: سه اتحادیه صنفی «نانوایان»، «مصالح ساختمانی» و «اتومکانیک» در شهرستان خداآفرین در شرف تشکیل است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اتاق اصناف در این شهرستان، لازمه ایجاد اتاق اصناف را تشکیل حداقل ۷ اتحادیه نام برد و افزود: تلاش می کنیم با تشکیل سه اتحادیه دیگر یعنی اتحادیه لوازم خانگی، رستوران و غذاخوری و مشاور املاک تا پایان امسال تمام اتحادیه ها را در راستای ارایه خدمات بهینه به صنوف و مردم دراین شهرستان مستقر نماییم.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین در ادامه وظایف اتحادیه های صنفی را پیگیری مطالبات اعضا و تلاش برای رفع مشکلات صنفی دانست و افزود: اتحادیه ها نباید در نقش نظارتی، هدایت گری و ارشادی خود در خصوص اصناف غفلت نمایند.

رضی منش با بیان این نکته که گرانی و گران فروشی دو موضوع کاملا متفاوت است، گفت: برخی گران فروشی ها را حاصل فرصت طلبی و سوء استفاده از شریط کشور نام برد.

وی نقش اتحادیه های اصناف در کنترل و نظارت بر بازار را مهم ارزیابی نمود و بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با برهم زنندگان نظم و آرامش بازار تاکید کرد.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین در ادامه خواستار تقویت و تشدید تیم نظارتی متشکل از نماینده فرمانداری، اتحادیه، اداره صنعت و معدن و پلیس نظارت بر اماکن عمومی شد و تاکید کرد: کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات جهت رفع موانع از جمله کاهش هزینه ها و تشویق و ترغیب مردم نسبت به اقدامات قانونی از طریق کاهش بوروکراسی اداری و حذف فرایندهای زاید و اضافی باید در دستور کار اتحادیه ها قرار گیرد.

مهندس رضی منش با اعلام اینکه انجام وظایف و تکالیف قانونی اتحادیه ها سبب اعتبار بخشی و ارتقای جایگاه آنها خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های بدو تاسیس به صاحبان صنوف توجیه و آگاه سازی آنان از حق و حقوق خود و مشتریان، نظارت بر قیمت ها و … از جمله وظایف اتحادیه ها می باشد.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین بیان کرد: تلاش میکنیم با اتمام پروژه مجتمع اداری شهرستان و افتتاح آن در هفته دولت سال جاری، سایر ادارات شهرستان را نیز در راستای ارائه خدمت بهتر و مطلوب تر به مردم شریف شهرستان مستقر نمائیم.

بابک رضی منش در پایان از تعلل شهرداری خمارلو در ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در این شهرستان انتقاد کرد و بر ضرورت تسریع و حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در این خصوص تاکید نمود.