به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در مراسم رونمایی از ابزار جدید موسیقی آذربایجانی «ساز باس»، موسیقی عاشیقی را نماد بارز هنر آذربایجان عنوان کرد و گفت: این موسیقی هنری تمام و کمال است که به واسطه آن تمام چشمه های هنری وحدت یافته و به مخاطبان ارایه می شود.

وی افزود: موسیقی عاشیقی که همواره گویای کرامت، عزت، بزرگی انسان ها بوده است، طی دوران مختلف تاریخی توانسته بسیاری از ناگفته ها را بازگو و مخاطبان را با جان و دل به پای موسیقی بنشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موسیقی عاشیقی را عاملی موثر در رشد و نمو اخلاقیات، کرامت و همدلی جامعه عنوان کرد و گفت: همراهی اساتید هنری را در این راستا برای داشتن جامعه ای با کرامت و عزتمند ضروری دانست.

محمدپور در ادامه با تاکید بر اینکه رشد و شکوفایی عرصه های مختلف جامعه از جمله اقتصاد به رشد و ایجاد نشاط در حوزه فرهنگ و هنر وابسته است، افزود: زمانی شاهد رشد شاخص های اجتماعی خواهیم بود که نشاط در حوزه فرهنگ و هنر نمود یابد.

وی با بیان اینکه بار دیگر با تلاش هنرمندان آذربایجان شاهد شکوه و عظمت هنر در این خطه هستیم، گفت: ثبت آثار هنری هنرمندان آذربایجان نه تنها در منطقه، بلکه در عرصه ملی و بین المللی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با گذشت زمان بر غنای هنر آذربایجان افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد ایجاد فضای فراخ فرهنگی و هنری در استان بوده ایم و حضور پیشکسوتان در این فضا را عاملی مهم و اثر گذار می دانیم و معتقدیم با همراهی پیشکسوتان و اساتید هنری با جوانان فعال در حوزه فرهنگ و هنر امیدی وافر در راستای توسعه این عرصه به دست می آوریم و یقین می یابیم که با تعامل تجربه و دانش شاهد درخشش هنر آذربایجان در دنیا خواهیم بود.

محمد محمدپور اهتمام هنرمندان و اساتید موسیقی در تحول و پیشرفت این حوزه در سال های اخیر را امری شایسته و در خور منزلت و شان آذربایجان برشمرد و اضافه کرد: با تلاش های مستمر هنرمندان عرصه موسیقی در سال های اخیر شاهد تحولی شگرف در این هنر بوده ایم که در این راستا می توان به یکی از اقدامات و تلاش های بی وقفه هنرمندان در تشکیل اولین انجمن موسیقی عاشیقی در آذربایجان شرقی اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود نبوغ و تجربه غنی استاد عاشیق چنگیز مهدی پور را مهم ترین عامل موفقیت وی در این عرصه و همچنین طراحی ساز باس عنوان کرد و گفت: ایشان همواره در سال های گذشته به طور تخصصی در تلاش بود که بتواند حرفه خود را گسترش و به سطح اعلاء برساند و امروز شاهد هستیم که تلاش ها با طراحی سازی که مدت ها مطالعه و آزمایش را در پی داشت، به ثمر نشسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان نیز با بیان اینکه این اداره کل همواره از خلاقیت و نوآوری های فرهنگ و هنری حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ و هنر نشانه تلاش های هنرمندان و فرهنگیان این خطه است و این مجموعه همواره در کنار هنرمندان خواهد بود و با تمام توان از آنها حمایت خواهد کرد.