به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی اسماعیلی در مورد فراهم نبودن شرایط فضای آموزش مجازی کشور، اظهار داشت: طبق آمار حدود ۳ میلیون و۵۰۰ هزار دانشآموز نمیتوانند از سامانه شاد استفاده کنند، این تعداد دانشآموز پراکنده در کل کشور بهخصوص در شهرها و روستاهای کوچک از ابتداییترین امکانات آموزشی برخوردار نیستند، چه برسد به اینترنت ابتداییترین گزینه آموزش در فضای مجازی که متاسفانه زیرساختهای استفاده آن در کشور فراهم نیست.
وی افزود: در سایه نبود امکانات در فرآیند نظام تعلیم و تربیت با یک مشکل جدی مواجه شدهایم و گذشت زمان فرصت تعلیم و تربیت را از دست میدهیم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: آموزش و پرورش کشور یکی از اصلیترین وزارتخانههای کشور نتوانسته با شیوع بیماری کرونا شرایط بحرانی را کنترل کند، اگر با این شرایط پیش رویم نه تنها مشکلات آموزشی حل نخواهد شد؛ بدون شک آسیبهایی را نیز در آینده متحمل خواهیم شد.
مسوولان به کمک آموزش کشور بیایند
وی ادامه داد: بارها در موارد متفاوت از مسوولان درخواست داشتهایم که در این اوضاع بحرانی به کمک آموزش و پرورش آمده و با تخصیص اعتبارات لازم نگذارند سیستم آموزشی کشور عقبگرد داشته باشد، این مشکلات شامل حال دانشجویان و سیستم آموزشی وزارت علوم هم است. باز از مسوولان کشور درخواست داریم در این شرایط بحرانی که کشور درگیر بیماری کرونا است به کمک تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی کشور بیایند.
معلمان هم در فرآیند آموزش مجازی دچار مشکل هستند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سیستم آموزشی مجازی کشور معیوب است و نه تنها برای دانشآموزان مشکلساز بوده بلکه معلمان هم در فرآیند آموزش اینترنتی دچار مشکلات متعددی از جمله رایگان نبودن و هزینه اینترنتی روبه رو هستند.
اسماعیلی افزود: بسیاری از والدین و خانوادهها نگران دنیای گسترده فضای مجازی هستند، گاهی بهدلایل عملکرد ضعیف پیامرسان داخلی به پیامرسانهای خارجی رجوع میکنند که نگرانیها را این روزها دو چندان کرده است. دولت قرار بود کارتهای هدفمندی برای استفاده اینترنت رایگان معلمان و دانشآموزان فراهم کند که متاسفانه تاکنون این هدف در حد یک سخن باقیمانده است.
ورود مرکز پژوهشهای مجلس به مسئله فضای مجازی
نماینده مردم مجلس یازدهم یادآور شد: مرکز پژوهشهای مجلس به مسئله آموزش مجازی ورود پیدا کرده و تمام موارد عنوان شده را تاکید میکند، آموزش فضای مجازی در همه جای دنیا یک مسئله پیش پا افتاده است که متاسفانه امروزه در شرایط بحرانی کمبودهای آن پیش از گذشته خود را در سیستم آموزشی کشور نشان داد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تدریسهای اینترنتی هنوز زیرساختهای آن فراهم نشده است در بسیاری از روستاها وزارت ارتباطات نتوانسته زیرساختها را پایهگذاری کند، اینگونه تدریسها نیازمند اعتبارات موردنیاز برای آموزش است.
منبع: فارس