به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خدابخش فرماندار شهرستان اهر در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری در شهرستان اهر تخصیص یافته است، گفت: ۱۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در روستا‌ها و مناطق عشایری فاقد دهیاری شهرستان اهر به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در حال احداث اگر نیمه‌تمام بماند اجازه شروع طرح‌های جدید داده نمی‌شود، گفت: تنها سه پروژه عمرانی به دلیل شرایط جوی تکمیل نشده است در حالی که حقیقتاً هیچ پروژه نیمه‌تمام در شهرستان اهر نداریم که به دلیل موانع و مشکلات بلاتکلیف بماند.

او بر لزوم رعایت مسائل فنی و تأمین مالی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها باعث می‌شود تا گرفتار محدودیت‌های منابع مالی شویم.

خدابخش با انتقاد از تعلل برخی از دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستا‌های شهرستان اهر گفت: تعلل و کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی در روستا‌ها به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست، در حالی که اعتبار برخی از طرح‌ها وجود دارد، اما در مرحله اجرا با تعلل و تأخیر مواجه می‌شویم.

فرماندار شهرستان اهر از زیرسازی و آماده‌سازی ۳۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اهر برای آسفالت‌ریزی خبر داد و گفت: در جلسه قبلی کمیته برنامه‌ریزی زیرسازی ۳۲ کیلومتر از راه‌های روستایی جهت آسفالت مصوب و اجرایی شده است و در سال آینده ۱۱ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی آماده آسفالت‌ریزی می‌شود.

او گفت: آب شرب ۴۰۰۰ نفر از جمعیت روستایی بخش فندقلو و عشایری از حالت جیره‌بندی خارج و به صورت مداوم تأمین و افت فشار آب مناطق روستایی بخش فندقلو جبران می‌شود.

خدابخش بابیان این‌که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی روستا‌های شهرستان اهر اختصاص می‌یابد، افزود: دستگاه‌های اجرایی حتماً زما‌نبندی اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی را مورد توجه قرار دهند.

در این جلسه اجرای ۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در روستا‌ها و مناطق عشایری فاقد دهیاری شهرستان اهر به تصویب رسید.