به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای اهر افزود: در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف؛ ۴۱۲ واحد صنفی اخطاریه گرفتند و ۲۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی افزایش آمار بستری و مبتلایان به کرونا را در شهرستان اهر نگران‌کننده دانست و گفت: متأسفانه آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر به ۶۰ نفر افزایش یافته است  که از این تعداد حال ۱۵ بیمار کرونایی وخیم بوده و ۴ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.
وی با بیان ۲۹ درصد مبتلایان جدید به کرونا در شهرستان اهر طی سه هفته گذشته؛ میهمانان و مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: ۱۰ درصد از مجموع مسافران و میهمانان نوروزی، به دلیل وخامت حال و نیازمندی به خدمات درمانی در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شدند.
وی از آماده‌باش بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر در مواجهه با پیک چهارم شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۲ بخش مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال تکمیل بوده و با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری؛ بخش سوم نیز مجدداً آماده پذیرش بیماران کرونایی می‌شود.
رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر با تأکید بر ممنوعیت برگزاری مراسمات ترحیم، عقد و عروسی در اهر ابراز داشت: تا بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا؛ کلیه مراسمات ترحیم، عقد، عروسی، مراسمات آیینی و مذهبی در شهرستان اهر ممنوع است و در صورت تخطی از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا؛ به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در اهر سیر صعودی به خود گرفته است اضافه کرد: اگر همراهی مردم نباشد نباید به نزولی شدن روند گسترش بیماری کرونا در شهرستان اهر امیدوار باشیم.
فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: متأسفانه در پیک جدید کرونا؛ شاهد ابتلای خانوادگی و فامیلی در اهر هستیم به طوری که در نتیجه دید و بازدیدهای نوروزی، ۲۲ عضو یک فامیل به کرونا شدند.
خدابخش با اشاره به گسترش ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان اهر خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان درمانی؛ علائم مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی منطبق بر کرونای انگلیسی بوده که نشان می‌دهد نوع جهش یافته این ویروس در جامعه در حال چرخش است.