به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده روز سه‌شنبه در نشست مشترک با مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، از مانع زدایی ایجاد تأسیسات گردشگری در راه‌های مواصلاتی استان با بازبینی قوانین ناظر بر اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد و راه اندازی تأسیسات گردشگری در راه‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی با موانع و مشکلاتی اعم از استعلامات و اخذ موافقت اصولی مواجه است، لذا توافقاتی با نهادها و ادارات مربوطه به انجام رسیده است.

حمزه زاده ادامه داد: در راستای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران گردشگری استان، قوانین ناظر بر ایجاد و ساخت تأسیسات گردشگری در جاده های استان باید از طرف اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مورد بازبینی قرار گیرد.

وی تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و توسعه این بخش را یکی از مهم‌ترین اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: در این راستا تمامی تلاش‌ها برای رفع موانع و مشکلات در جهت پویایی این حوزه انجام می‌شود.

حمزه زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه ایجاد تأسیسات گردشگری در جاده های استان بنابر بخشنامه اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با فرآیند طولانی مواجه است، به همین منظور مقرر شد شیوه صدور مجوزها مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از توقف فعالیت پنج باب هتل در استان به دلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردها خبر داد.

علیرضا بایرام زاده با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط توسط مراکز اقامتی در راستای ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران امری ضروری است که به‌ صورت مستمر توسط تیم های نظارتی این اداره کل مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در سال جاری شاهد انجام عملیات استانداردسازی در بخش عمده‌ای از مراکز اقامتی استان بودیم که با نظارت مستمر این اداره کل انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۷۰ مورد نظارت از مراکز اقامتی استان به عمل آمده است، گفت: در صورت عدم تطابق فعالیت مراکز اقامتی با ضوابط، با مراکز مذکور به‌ صورت جدی برخورد و به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

منبع: ایرنا