به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در شهرستان اهر ۲ واحد گاوداری ۱۲۲ رأسی با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی مستقیم ۴ نفر و نخستین گلخانه تولید محصولات علوفه‌ای (هیدروپونیک) در آذربایجان شرقی با ظرفیت تولید ۱ تُن در روز در زمینی به مساحت ۳۰۵۰ مترمربع با اعتبار ۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. همچنین چندین طرح عمرانی، آموزشی نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

چندین طرح خدماتی در شهرستان ملکان افتتاح شد. این طرح‌ها شامل آسفالت‌ریزی و بهسازی ۱۲ روستا است که برای آن‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدرسه ۱ کلاسه خیر ساز با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان در نظرکهریزی افتتاح شد.

در هریس ۸۷۲۰ واحد بهسازی و مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی و ۵۸ مین واحد از واحد‌های مسکن محرومین به‌صورت نمادین افتتاح شد. برای این طرح‌ها ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ارائه‌شده است.

در بستان‌آباد چندین پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ‌بر ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

کانال هدایت آب کشاورزی به طول ۴۵۰ متر و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان و با ظرفیت پوشش دهی ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش گوگان افتتاح شد.

روکش آسفالت و جدول‌گذاری در روستای تیل بخش تسوج با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و صد میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

۴ طرح عمرانی در عجب‌شیر با اعتبار ۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

در چاراویماق، باشگاه فرهنگی، ورزشی با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیون تومان و طرح‌های دهیاری‌ها و فاقد دهیاری‌ها روستا‌های بخش شادیان شهرستان چاراویماق با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در شهر جدید سهند، کلنگ عملیات اجرایی بیش از ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به زمین زده شد. همچنین با حضور استاندار آذربایجان بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و خدماتی آغاز شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما