به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی سلیمی اظهار کرد: با اخذ مجوز‌های لازم رشته‌های پرطرفدار علوم و مهندسی صنایع غذایی و علوم تربیتی در مقطع کارشناسی در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در راستای ادامه تحصیل معلمان و آموزگاران که ادامه تحصیل برای آن‌ها تاکنون میسر نشده کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد شده است.

این مقام مسئول افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد اهر در این رشته‌ها و ۸۰ رشته دیگر در مقطع کاردانی و کارشناسی می‌توانند با مراجعه به محل دانشگاه نسبت به ثبت نام حضوری اقدام کنند.

سلیمی اعلام کرد: با تمهیدات انجام شده مرکز مشاوره و ثبت نام در شهر اهر نیز در راستای تسهیل در امور علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه راه اندازی و مراجعان و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات مشاوره تحصیلی رایگان و نحوه ثبت نام در رشته‌های متنوع موجود در این واحد اطلاع حاصل کنند.

رئیس بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی منطقه ارسباران افزود: امکان تحصیل در این دانشگاه اکنون ۱۲ رشته در مقاطع دکتری، ۶۰ رشته کارشناسی ارشد و بیش از ۸۰ رشته کارشناسی و کاردانی میسر است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: جایگاه دانشگاه آزاد اهر براساس اعلام سامانه علمی سنجی بین ۴۱۷ واحد دانشگاهی رتبه ۲۶ و بین واحد‌های استان رتبه دوم را داراست.