به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هریس، با تأکید بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،گفت: برای پیشبرد و تحقق اهداف علمی، آموزشی و پرورشی نیاز دارد به این سازمان که رکن و شالوده جامعه است توجه ویژه‌ای گردد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان ایران زمین به دست معلمان فداکار و پرتلاش محقق می‌شود که این امر ارزش والایی دارد چراکه اولین معلم خداست و معلمی شغل انبیاست.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: با پیگیری های مجلس شورای اسلامی شیوه نامه و آیین نامه رتبه بندی نگارش شده و در مرحله عملیاتی می باشد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها، تصریح کرد: رشد و بالندگی نظام و انقلاب مرهون دانش آموزان توانمند و نخبه بوده که این مهم به دست معلمان توانا محقق گردیده است.

وی همچنین گفت: امیدواریم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طور کامل و جامع اجرا گردد چرا که در این صورت مشکلات زیادی از جامعه برطرف خواهد شد.

محرم‌ زاده با اشاره به نیاز آموزش و پرورش شهرستان هریس بر تجهیز ملزومات آموزشی از جمله میز و نیمکت و تجهیزات الکترونیکی مثل کامپیوتر و چاپگر و همچنین ساماندهی محیط تعدادی از مدارس منطقه از حیث دیوارکشی و آسفالت ریزی در آستانه بازگشایی مدارس تأکید و از سازمان نوسازی مدارس استان خواست در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی در ادامه از تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر هریس خبر داد و گفت: با افتتاح این مدرسه ۱۲ کلاسه شاهد افزایش فضای آموزشی و حذف مدارس دوشیفته در هریس خواهیم بود.

محرم زاده همچنین از شروع عملیات اجرایی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر بخشایش با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و در شهر کلوانق با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان خبرداد و افزود: ضرورت دارد دستگاههای مربوطه تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به ساخت این مدارس با توجه به فرصت کم فصل کاری در منطقه بکار گیرند.

منبع: خانه ملت