به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این نشست که با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین معاونان حفاظت و امور اراضی و کارشناسان مربوطه برگزار شد، مسأله تداخل و اختلاف پلاک‌های عرصه‌های منابع طبیعی بین ۲ استان در چهار شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی، تمهیدات لازم برای حل اختلافات بهره برداران عرصه‌های مرتعی مرز بین ۲ استان اتخاذ شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست گفت: در شهرستان‌های اهر، هوراند، سراب و میانه تعدادی پلاک‌های اختلافی و متداخل با استان اردبیل داریم و در این نشست تخصصی برای حل مشکلات موجود، بررسی‌های اولیه فنی و کارشناسی انجام شد.
سیروس داودی افزود: عشایر و بهره برداران عرصه‌های مرتعی مشترک بین ۲ استان سال‌ها بود که به دلیل تداخل‌ها در تقسیمات کشوری بین ۲ استان دچار مشکل بودند و ما با همکاری و تعامل نزدیک همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل راهکارها و تدابیر لازم برای حل این مشکلات را تدوین کردیم.
وی ادامه داد: تا پایان آبان ماه جاری تصمیمات نهایی برای تعیین تکلیف پلاک‌های متداخل بین تقسیمات کشوری ۲ استان را اتخاذ خواهیم کرد تا مشکلات مرتع‌داران و بهره برداران عرصه‌های طبیعی رفع شود.
مرتع‌داران و عشایر عرصه‌های طبیعی بین ۲ استان آذربایجان شرقی و اردبیل به دلیل تداخل اراضی ملی و مرتعی تحت بهره‌برداری، با تقسیمات سیاسی دو استان از سال ها پیش با مشکلات اداری مواجه بودند.

منبع: ایرنا