به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل مختاری روز یکشنبه پس از امضای این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای بخشی از تکالیف قانونی ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال ۱۳۴۱ و ماده ۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب ۱۳۴۶ جهت حفظ، احیاء، اصلاح و توسعه جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی و در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال، این تفاهم نامه به امضا رسید.

وی افزود: این تفاهم نامه پنج ساله با هدف تولید ۱۰ میلیون اصله نهال صنوبر ریشه لخت در طی دوره ۲ ساله به امضا رسیده و با هدف استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در نهالستان جلفا، در راستای توسعه زراعت چوب، حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی اجرایی خواهد شد.

مختاری همچنین از اجرایی شدن عملیات آماده‌سازی نهالستان‌های آذربایجان شرقی در راستای تحقق بخشیدن به طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در طی چهار سال آینده خبر داد و افزود: نهالستان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان آماده اجرای این طرح بزرگ هستند و در این زمینه از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با هدف حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی کشور آغاز شده است.

در این راستا از ظرفیت‌های ۱۰ نهالستان منابع طبیعی استان به وسعت ۷۲۴ هکتار استفاده می شود و عملیات شخم زنی در چهار نهالستان به پایان رسیده و تعمیر و آماده‌سازی چهار دستگاه تراکتور و همچنین تعمیر و راه‌اندازی سه دستگاه گریدر، لودر و بیل مکانیکی نهالستان‌های استان به انجام رسیده است.

سرویس و آماده‌سازی ۱۵ حلقه چاه در نهالستان‌های استان و اتمام لایروبی چاه‌های ۲ نهالستان نیز انجام شده و عملیات لوله کشی گاز در ۲ نهالستان استان به پایان رسیده است.

منبع: ایرنا