به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هفته گذشته رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی دستور به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات داد تا موضوع کندی سرعت اینترنت و گلایه‌های مردم در این خصوص را پیگیری کنند.

اعضای این کارگروه موظف شدند حداکثر تا یک ماه آینده نتیجه این بررسی و راهکار‌های رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه را ارائه کنند.

امیر خوراکیان، سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی، اعلام کرده که این کارگروه تشکیل شده و آغاز به کار کرده است.

خوراکیان گفت: مسئولیت این کارگروه بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و اعضای آن تعدادی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، تعدادی از مدیران و کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و تعدادی از همکاران وزارت ارتباطات هستند.

او گفت: در کنار گزارش‌هایی که از بهبود وضعیت اینترنت یا توسعه زیرساخت‌ها و شبکه در کشور داده می‌شود، اما کاربر و به خصوص کسب‌وکار‌ها نباید در استفاده از اینترنت که همه جوانب مختلف زندگی به این فضا مرتبط می‌شود، مشکل داشته باشند؛ این موضوع دغدغه رئیس جمهور نیز است.

خوراکیان در ادامه اضافه کرد که با وجود این دغدغه، رئیس جمهور دستور داده است تا در کنار گزارش‌هایی که از توسعه شبکه و تحولات فنی در این حوزه داده می‌شود، کارگروهی به بررسی نگاه عموم کاربران و کسب‌وکار‌ها به وضعیت اینترنت و نحوه استفاده از آن و کیفیتش، اعم از سرعت و کیفیت، بپردازد و بتواند گزارشی را در این زمینه برای شورای عالی فضای مجازی تهیه کند.

او درباره هدف از تهیه این گزارش‌ها چنین توضیح داد: «از این طریق متوجه می‌شویم که بین گزارش‌هایی که از وضعیت اینترنت داده می‌شود و واقعیتی که مردم و کاربران از این موضوع درک می‌کنند، تفاوت یا اشکالی وجود دارد یا خیر؛ این اشکال دقیقاً کجاست و با چه تصمیمات و چه اصلاحاتی، اعم از اصلاحات فنی و اصلاحات فرایندی، مشکل برای مردم حل می‌شود.»

معاون حقوقی و امور مجلس در مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که ساز و کار بررسی این موضوع بناست در همین کارگروه مشخص شود، درباره نحوه احتمالی کار این کارگروه گفت: «این گزارش‌ها احتمالا به صورت نظرسنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب‌وکار‌ها و عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتور‌ها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، تهیه می‌شود.»

خوراکیان معتقد است که این کارگروه می‌تواند در رفع مشکلات مربوط به اینترنت کارگشا باشد:می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم که حقیقتا استفاده از اینترنت و انجام امور روزانه و مربوط به کسب‌وکار‌ها در این فضا با کندی و مشکل مواجه نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان