به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا شریفی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز گفت: قدم زدن در تراکتورسازی باعث افتخار برای هر ایرانی مسلمان است چرا که این مجموعه توانسته حلقه تولید را در داخل خود به نحوه احسن تکمیل کرده و در واقع تبلور همت ایرانی را در تراکتورسازی دید و معنی کرد.

شریفی افزود: در شرایط کنونی زیست بوم سیاسی فعلی دنیا برای حضور در میان ابرقدرت‌های جهانی باید صنعت‌های همچون تراکتورسازی را الگو قرار دهیم و به این صنایع به عنوان نشان و برند ملی ایرانی افتخار کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵ مرکز استان از ۳۳ مرکز استانی کشور از زیرساخت‌های اچ دی(HD) بهره مند هستند و مابقی مراکز نیز در رقابت تنگا تنگ برای مجهز شدن به این زیرساخت‌های فنی در حوزه رسانه هستند.

شریفی با اشاره به تاکید ریاست سازمان صدا و سیما برای هدایت زیر ساختها به سمت تکنولوژی فورکی (۴K) گفت: در گشور سه تکنولوژی اس دی(SD)، اچ دی(HD) و فورکی (۴K)و جود دارد و برای اینکه به برنامه اعلامی از سوی ریاست سازمان دست یابیم باید کل زیرساخت از اس دی(SD) کشور به سمت تکنولوژی اچ دی(HD) جابجا شود و بینندگان بعداز این مرحله در گیرنده‌های خانگی خود بین اچ دی(HD) و فورکی (۴K) رقابت داشته باشند.

منبع: مهر