به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، داودی گفت: ۱۴ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی و هفت میلیون اصله نهال نیز از سوی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ۶ میلیون اصله امسال برای کاشت به صورت رایگان در بین مردم، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی توزیع می‌شود اظهار کرد: گونه‌های تولید شده در استان شامل صنوبر، سنجد، توت، بلوط، افرا، زبان گنجشک، ارغوان و سماق است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۹ نهالستان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد چهار نهالستان فعال بوده و زیرساخت‌های سایر نهالستان‌ها نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد آماده شده است و تلاش می‌شود آن‌ها نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.
داودی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال پیشتاز بوده و رتبه اول کشوری را دارد ادامه داد: برای تسطیح زمین، جمع آوری سنگ اراضی زیرکشت، بسترسازی، تهیه بذر و قلمه و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای تولید این اصله‌ها ۱۶۶ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ارزش نهال‌های تولید شده در استان را بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با استفاده از منابع و امکانات موجود برای تولید این نهال‌ها ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال نیز برای تامین ماشین آلات هزینه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: عمده اهداف اجرای این طرح حفظ جنگل ها، تولید چوب و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز، کاهش آلودگی هوا و اشتغالزایی است.
داودی با اشاره به اینکه امسال بیش از دو هزار میلیارد ریال نهال رایگان بین مردم و سازمان‌ها توزیع می‌شود افزود: عمده هزینه‌های اجرای این طرح از محل مسئولیت‌های اجتماعی در قالب انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های فعال معدنی و صنعتی استان تامین شده است.

منبع: نصرنیوز