به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در یازدهیمن جشنواره تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان اهر این جشنواره را نقطه عطفی در تجلیل از مقام و منزلت نخبگان جامعه و اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: این که می بینیم جوانان اهری در عرصه های مختلف و کنکور سراسری رتبه های برتر را کسب کرده اند، نشان دهنده این است که این شهرستان ظرفیت خوبی در نخبه پروری دارد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ایران، نخبگان در جایگاه ویژه ای قرار گرفته اند، افزود: جایگاهی که نخبگان در جامعه دارد و افتخار آفرینی هایی که برای شهرستان، استان و کشور کسب کرده اند، بسیار ارزشمند است که وظیفه داریم به جایگاه این نخبگان ارج دهیم.

فرماندار اهر نخبگان را سرمایه های ملی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تأثیرگذاری نخبگان در حوزه های مختلف جامعه بیشتر از سایر افراد است، بایستی در هر سمت و جایگاهی که هستیم این سرمایه ها را حفظ و حراست کنیم.

محمودی با بیان این که تأثیرگذاری نخبگان بر آحاد مردم و در عرصه های مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی کاملاً مشهود است، ابراز داشت: نخبگان کسانی هستند که با مشکلات زیادی مواجه شده و راهکارهای عملی برای گذر از مشکلات ارائه داده اند تا آنها را به عنوان نخبه ِآد کنیم.

وی غلبه بر مشکلات و محدودیت ها را از ویژگی های نخبگان جامعه برشمرد و گفت: نگاه فعلی جامعه به نخبگان نگاهی مثبت و الگوگیری است و نسلی جوان جامعه که سرشار از هوش بالایی برخوردار هستند، می توانند برای توسعه و پیشرفت کشور نقش مؤثری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر به پژوهش سرای دانش آموزی خیام شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: اختراع هایی که دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان اهر کرده اند، افتخار بزرگی برای والدین و شهرستان می باشد که با برخی محدودیت ها توانسته اند از شرایط و فرصت هایی که در اختیار داشته اند، برای اختراعات و ابداعات استفاده کنند.

محمودی با تأکید بر این که برای داشتن جامعه خلاق و پویا، یکی از مؤثرترین راه های پیشروی ما حمایت از نخبگان و جوانان خلاق است، خاطرنشان کرد: حمایت از جوانان خلاق، خوش فکر، شناسایی استعدادها و ایده های خلاقانه جوانان، از جمله اقداماتی است که می توان برای دست یابی به جامعه ای توسعه یافته و توام با پیشرفت انجام داد.

وی یادآور شد: در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و نخبگان، باید اهداف و برنامه هایمان را به سمتی سوق دهیم که مهارت آموزی در جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فرماندار اهر در پایان گفت: مدیران و معلمان آموزش پرورش بایستی دانش آموزان را با هدف مشخص به سمت حرفه آموزی و مهارت آموزی که برای آینده آن ها مؤثر است، هدایت کنند.