به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز گفت: بر اساس ابلاغیه ای که دریافت کرده ایم، هیچ گونه محدودیت منابع مالی برای تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز از سوی دولت وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه جاده ار – تبریز از پرترددترین محورهای مواصلاتی منطقه و همچنین از مهمترین راه های ارتباطی شهرستان های اهر، هریس، ورزقان و کلیبر می باشد، گفت: جاده اهر – تبریز به دلیل واقع شدن واحد های تولیدی و صنعتی، یکی از با اولویت ترین محورهای حمل و نقلی کشور برای توسعه و تبدیل شدن به بزرگراه به شمار می رود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هر هفته در جاده اهر – هریس – تبریز شاهد حوادث رانندگی هستیم، گفت: با اولویت قرار دادن تکمیل این بزرگراه به جهت کاهش حوادث جاده ای لازم است تا دستگاه های ذی ربط با حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل این بزرگراه کمی بیشتر همت به خرج دهند.

دکتر خدابخش در پایان با تأکید بر اینکه هنوز ۴۸ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز احداث نشده است، بیان داشت: قرار است پایان هفته جاری با پیمانکار اصلی که ۳۵ کیلومتر از احداث این بزرگراه بر عهده پیمانکار است، نشستی داشته باشیم تا ماشین آلات و تجهیزات خود را به جهت تسریع در احداث بزرگراه مستقر کند.

گفتنی است اتمام و تسریع در بهره برداری این بزرگراه در سال های اخیر به دلیل بار ترافیکی سنگین و عدم کشش محور قدیمی اهر – تبریز به یکی از مطالبات عمومی مردم منطقه ارسباران تبدیل شده است .

عملیات اجرایی بزرگراه تبریز – اهر در سال ۱۳۸۷ آغاز شده ولی به دلیل سوء مدیریت و برخوردهای شعاری و عوام فریبانه در آن دوران و به رغم درآمدهای های سرشار از منابع نفتی آن گونه که انتظار می رفت پیشرفتی در آن حاصل نشد و سرنوشت آن همانند هزاران طرح و پروژه های مصوب یک شبه بدون اقدام ماند تا اینکه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه تکمیل و بهره برداری آن در دستور کار قرار گرفت و مسایل آن با جدیت دنبال شد.

همچنین با وجود محدودیت های مالی دولت با همت و تدابیر محلی بسیاری از مشکلات این پرورژه از جمله مساله تملک اراضی مسیر حل شده و فرایندهای تکمیلی آن به مرحله بهره برداری کامل نزدیک شده است.