حسن باقرپور در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی «تبریز ۲۰۱۸» از ظهر دیروز (۱۲ تیر ۱۳۹۷) در حالی آغاز به کار کرد که هنرمندان شهرستان اهر با ۹ غرفه فعال حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.

وی افزود: در غرفه های شهرستان اهر که نقاط مختلف سالن برگزاری نمایشگاه ایجاد شده، هنرمندان آثاری در رشته های ورنی، گلیم، جاجیم، فرش دست بافت نفیس، منبت کاری، معرق چوب، حجم سازی، گره چینی و قلم زنی روی مس را در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی «تبریز ۲۰۱۸» به نمایش عموم گذاشته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر در ادامه گفت: یکی از زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه، حمایت از هنرهای سنتی و دستی و ایجاد فضایی مناسب جهت فعالیت و گسترش هنرهای سنتی روستایی منطقه ارسباران است.

حسن باقرپور در پایان مهمترین قابلیت های منطقه ارسباران و خصوصا شهرستان اهر در حوزه صنایع دستی را دست بافته های عشایری و روستایی از جمله ورنی عنوان کرد و گفت: هفتمین جشنواره منطقه ای ورنی در سال گذشته به صورت موفق برگزار شد که امیدواریم هشتمین دوره آن با همکاری تمامی دستگاه ها به صورت ملی برگزار شود.