به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبداللهی در حاشیه بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از معادن شهرستان اهر با انتقاد از وعده های محقق نشده برای کارخانه آهک هیدراته اهر، گفت: مسئولان مجتمع مس آذربایجان قول داده بودند که دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر خرداد ماه سال جاری در محل مورد نظر نصب شوند که متأسفانه تاکنون به وعده ای که داده بودند عمل نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیکاری جوانان در شهرستان های اهر و هریس به معضل اجتماعی تبدیل شده است، تاکید کرد: بعد از راه اندازی کارخانه آهک هیدراته، اولویت استخدام در این پروژه با جوانان اهری خواهد بود که عدم به کارگیری نیروهای بومی در این کارخانه مایه آبروریزی و شرمندگی مسئولان است.

نماینده اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه نیازمند ایجاد تحول عظیم در حوزه اشتغال شهرستان اهر هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از راه های مقابله با بحران بیکاری در شهرستان های اهر و هریس توسعه معادن است که امیدوارم بتوانیم از معادن برای رفع بحران بیکاری استفاده کنیم.

عبداللهی در پایان خواستار تسریع در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم معدن مس انجرد شهرستان اهر شد و گفت: بدون شرط از کارآفرینان و کسانی که قدم های ارزنده و مؤثر در راستای اشتغال زایی بر می دارند حمایت می کنیم.