به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید به تکمیل و تحقق مطالبات مردم نگاه ویژه ای داشته و خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهمترین و اصلی ترین مطالبه مردم شهرستان اهر و حتی شهر های منطقه ارسباران تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز می باشد که متاسفانه در گذشته آن طور که باید و شاید توجه چندانی به این پروژه نشده بود ولی در دولت های یادزهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار پیشرفت های فی زیادی داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس اعلام مسئولان ذیربط، پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز بالای ۶۴ درصد پیرشفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: عمده پیشرفت این پروژه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است و استاندار آذربایجان شرقی نیز به جد پیگیر تکمیل این بزرگراه حیاتی هستند.

فرماندار اهر در خصوص رونق گردشگری با تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز نیز گفت: بزرگراه  اهر – هریس – تبریز مسیر تردد مردم شهرستان های ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین، هریس، اهر از استان آذربایجان شرقی و شهرستان های مشگین شهر، پارس آباد و مغان از استان اردبیل است که تکمیل این پروژه می تواند به رونق گردشگری در استان آذربایجان شرقی نقش مؤثری داشته باشد.

محمودی با بیان اینکه شهرستان اهر در شاه راه گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است، گفت: یکی دیگر از محورهای مواصلاتی شهرستان اهر و بین استانی جاده اهر – مشگین شهر است که اخیراً تبدیل ۲۰ کیلومتر این جاده به بزرگراه در دست مطالعات قرارگرفته است.

وی محور اهر – کلیبر و اهر – مشگین شهر را جزو محورهای پرتردد و حادثه خیز استان آذربایجان شرقی برشمرد و بیان داشت: با توجه به گردشگر پذیر بودن مسیر های اهر – کلیبر و اهر – مشگین شهر و حجم گسترده تردد خودروها در این مسیر ها، بیشترین حوادث رانندگی استان در این محور رخ می دهد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به خشک سالی های اخیر در منطقه که از مشکلات بزرگ اجتماعی در شهرستان اهر است، گفت: سد ستارخان علاوه بر تأمین آب شرب بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان، آب بیش از ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی را تأمین می کند ولی طی سال های گذشته با کم آبی مواجه شده است.

محمودی همچنین گفت: سدهای کجری چایی و ایثار شهرستان اهر علی رغم اینکه در گذشته مطالعات آن انجام یافته و حتی هزینه هایی هم در سد ایثار صورت گرفت ولی با گذشت سال ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی در ادامه سخنان خود به بدهی دولت به شهرداری اهر در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران نیز اشاره کرد و یادآور شد: در زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران، دولت وقت شهرداری اهر را ملزم به صدور رایگان پروانه ساخت و ساز در حریم شهری کرده بود که تاکنون پرداخت نشده است.

فرماندار اهر در خصوص مشکلات شهرک صنعتی این شهرستان با تأکید بر اینکه ظرفیت برق شهرک صنعتی اهر ۲ مگاوات است، ابراز داشت: با توجه به احداث کارخانه های قند قانع، آهک هیدراته، فولاد نیاز است تا ظرفیت برق این شهرک صنعتی به ۲۰ مگاوات افزایش یابد که در جریان سفر رئیس جمهوری به استان تحت عنوان مطالبات شهرستانی در قالب نامه به هیأت دولت انتقال داده ایم.

زاهد محمودی در پایان با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژه های نیمه تمام شهرستان اهر در حوزه ورزشی، استادیوم ۵۰۰۰ نفری است، اظهار کرد: در دولت دهم پروژه ای به نام استادیوم ۵۰۰۰ نفری در اهر کلنگ زنی شد اما بعد از مدتی که پیشرفت ۱۰ درصدی داشت، مسکوت ماند.