الیاس ممی پور در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر منطقه چهار استان آذربایجان شرقی طی ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری اهر خبر داد و گفت: علیرغم استقبال بسیار خوب گروه های نمایشی از شهرستان های اهر و ورزقان، متاسفانه دیگر شهرستان های شمال شرق استان استقبال خوبی از این جشنواره نکردند.

وی با اشاره ره اینکه برگزاری این نوع جشنواره ها زمینه تقویت تئاتر در کل منطقه ارسباران می شود، افزود: بعد از اعلام فراخوان نخستین جشنواره تئاتر منطقه چهار استان آذربایجان شرقی، ۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شد که پس از بازبینی ۱۰ اثر به مرجله نهایی راه یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر در ادامه گفت: بر اساس جلسات هماهنگی صورت گرفته، زمان اجرای نمایش های بخش رقابتی جشنواره ۲۰ الی ۲۲ آبان ماه تعیین شده و آئین اختتامیه جشنواره نیز روز ۲۲ آبان ماه در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

ممی پور همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عوامل اجرایی جشنواره و رؤسای محترم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان، هریس، خدا آفرین، کلیبر و همکاران آنها، خواهان توجه جدی به هنر نمایش در این شهرستانها شد و گفت: جشنواره تئاتر که به صورت منطقه ای در سراسر استان برگزار می شود موجب تولید آثار در عرصه هنرهای نمایشی در تمام شهرستان ها و کشف استعدادهای جدید می شود.

دبیر اولین جشنواره منطقه ای منطقه ۴ استان ضمن اعلام اینکه میر عباس خلیفه لو به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره معرفی شده است، گفت: ناصر هاشمی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، هادی افتخارزاده، مدرس، بازیگر سینما ،تئاتر و تلویزیون و مینا اکبری، مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر به عنوان داوران نخستین جشنواره تئاتر منطقه چهار استان آذربایجان شرقی انتخب شده اند.

گفتنی است آثار راه یافته به بخش رقابتی نخستین جشنواره تئاتر منطقه چهار استان آذربایجان شرقی به شرح زیر می باشد:

  • نام اثر / نویسنده / کارگردان / شهرستان
  1. مسافران / محمد رحمانیان / امیر نورش / اهر
  2. رنج در زنجیر / یوسف سلیمانی / عباس صفاپور / اهر
  3. مسلخ / یوسف سلیمانی / یوسف سلیمانی / اهر
  4. قهرمان / عباس صفاپور / ثریا حسن زاده / اهر
  5. گل زخم / سید صادق فاضلی / غزل زاد حیدر / اهر
  6. اتحادیه ابلهان / معین جعفری / معین جعفری / اهر
  7. نامرد / میثم فرهمندیان / یگانه عطایی / اهر
  8. کافه مبارک / فرزین ریحانی / نسیم عموزاده / اهر
  9. دفاع از خاک / ابراهیم عبادزاده / ابراهیم عبادزاده / ورزقان
  10. آنالیز / فرزانه عدالت / مهدی عاشوری / اهر