به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست بررسی آخرین اقدامات مقابله ای با آفت پروانه دُم قهوه ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر با بیان اینکه سطح وسیعی از جنگل های شهرستان اهر با آفت پروانه دُم قهوه ‌ای درگیر است، اظهار داشت: سال هاست که جنگل های ارسباران و فندقلوی شهرستان اهر با آفت پروانه دُم قهو ‌ای درگیر می شوند ولی از سال گذشته این آفت حالت طغیانی پیدا کرده است.

وی افزود: بازتاب وضعیت آفت پروانه دُم قهوه ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر در رسانه ‌ها و افکار عمومی، می‌ طلبید تا جلسه ‌ای برای بررسی آخرین وضعیت مبارزه با این آفت را ترتیب دهیم.

فرماندار اهر با تاکید بر اینکه فعالان رسانه ‌ای و افکار عمومی از مدیران پیگیر مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه ‌ای هستند، گفت: ۳۰۰۰ هکتار از جنگل ‌های ارسباران که در شهرستان اهر واقع شده؛ بخش اعظمی از جنگل‌ های این شهرستان دچار آفت پروانه دُم قهو ‌ای است.

محمودی ادامه داد: ادارات استانی و شهرستانی منابع طبیعی، مدیریت بحران و حفاظت محیط زیست در مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در مناطق جنگلی شهرستان اهر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی منطقه ارسباران همین جنگل‌ ها و طبیعت بکر آن است، گفت: جنگل ‌های ارسباران و فندقلوی شهرستان اهر نه تنها ظرفیت گردشگری برای شهرستان بوده بلکه برای آذربایجان شرقی است که بایستی سعی کنیم تا از خسارت آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل‌ هایمان بکاهیم.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: حضور گردشگران و مسافران در منطقه جنگلی فندقلوی شهرستان اهر می ‌طلبد تا توجه ویژه ‌ای برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگلی شود.

محمودی بیان داشت: کنترل و مهار آفت پروانه دُم قهوه ‌ای، یک مطالبه‌ مردمی، رسانه‌ ای و فعالان محیط زیست است که امیدواریم با همت و تلاش دستگاه‌ های اجرایی و حمایت مردم بتوانیم این آفت را کنترل و ریشه ‌کن کنیم.

وی در پایان سخنان خود خواستار محلول ‌پاشی هوایی برای کنترل و مهار هرچه سریع ‌تر آفت پروانه دُم قهوه ‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر شد.