به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر از پلمب ۳۵ واحد صنفی بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: هر واحد صنفی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند بدون تعارف پلمب می‌شوند و این امر شامل مشاغل گروه یک و حمل و نقل نیز می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که بیش از ۳۰۰۰ بازرسی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف طی بهمن‌ماه انجام شده است، گفت: از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته؛ ۴۳ درصد اصناف شامل ۱۳۰۴ واحد صنفی در اهر به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار کتبی گرفته‌اند.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از عدم استفاده از ماسک در مغازه‌ها و واحدهای صنفی ابراز داشت: کاهش استفاده از ماسک و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان اهر نگران‌کننده بوده و زمینه‌ساز بازگشت محدودیت‌ها و وضعیت قرمز کرونایی است.

وی همچنین از کاهش استفاده از ماسک به ۵۷ درصد در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: در حالی که میزان استفاده از ماسک در شهرستان اهر بالای ۸۰ درصد بود که متأسفانه با عادی‌انگاری شرایط؛ شاهد کاهش استفاده از ماسک هستیم.

وی از تجمعات لیله الرغائب و شیوع دوباره کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: آرامستان‌های شهر اهر به دلیل پیشگیری از تجمعات تعطیل می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر را «زرد» عنوان کرد، افزود: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط حساس کاهش یافته است، در حالی که ۲۰۵ جان‌باخته کرونایی و ۵۵۶۹ مبتلا در شهرستان اهر نشان می‌دهد که این ویروس با کسی شوخی ندارد و از طرفی ۸ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه و حال ۴ بیمار وخیم است.