به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ۲۵۶ طرح آبرسانی روستایی در ۹ استان به ۳۹ روستای آذربایجان‌شرقی با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر و ۴۰۷ میلیارد ریال هزینه ‌کرد به صورت ویدئو کنفرانس از سوی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت افتتاح طرح های به اتمام رسیده  گفت: خوشبختانه کارهای بزرگی در حوزه برق و آب در این استان به انجام رسیده است که با در نظر گرفتن تعداد ۱۴۹۰ روستای تحت پوشش آبفای استان می توان به جرأت گفت که ۸۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت آب وفاضلاب استان می باشد که امیدواریم با این جدیت و کوشش و از این قبیل اقدامات شاهد شکوفایی هر چه بهتر مناطق روستایی استان باشیم.
علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: در این طرح ۴۰۵۰ خانوار با جمعیت تحت پوشش ۱۳۶۶۷ نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند خواهند شد . برای بهره‌برداری از این طرح ها حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه با آبدهی ۷۰ لیتر در ثانیه، احداث مخزن زمینی به حجم ۵۱۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال آب به طول ۶۷/۱۹۴ کیلومتر، اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۵۲/۷۲۶ متر، احداث تصفیه‌خانه آب با ظرفیت ۲۸ لیتر برثانیه در شبانه روز انجام شده است.