به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در پی اقدام سخیف و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در به‌ رسمیت شناختن بیت المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و ایجاد فتنه‌ ای بزرگ علیه امت اسلامی و پایمال‌ کردن حقوق مردم فلسطین،‌ ملت انقلابی شهر اهر همزمان با ملت بصیر ایران اسلامی دست به تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی زدند.

ملت ایران تا آخر در کنار مردم فلسطین خواهند ماند

فرماندار شهرستان اهر در جمع تظاهرات کنندگان، ضمن قدردانی از حضور یکپارچه مردم در این تظاهرات، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در تظاهرات محکومیت آمریکا در راستای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌ المقدس نشان داد که ملت ایران همیشه در کنار مسلمان مظلوم فلسطین اشغالی هستند.

زاهد محمودی با اشاره به اینکه تمامی ملت‌ های مسلمان به غیر از برخی کشورهای خود فروخته، این اقدام ترامپ را محکوم کرده‌ اند، گفت: حدود ۷۰ سالی است که فلسطین به دست صهیونیست ها اشغال شده و بدتر از آن نیز استکبار جهانی از ضایع شدن حق و حقوق مسلمانان فلسطین حمایت می‌ کند.

وی در پایان گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به بیت‌ المقدس، اقدامی نسنجیده‌ ای از جانب ترامپ بود که هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی را در آتش می‌ سوزاند و از طرفی مسلمانان اجازه نمی‌ دهند که قبله اولشان به پایتخت رژیم کودک کش انتخاب شود.

اجازه نمی دهیم حتی کوچک ترین خطری بیت المقدس را تهدید کند

امام جمعه شهرستان اهر نیز در گفت‌ و گو با خبرنگاران بابیان اینکه صهیونیست‌ ها از سال ۱۹۴۸ میلادی دست به اشغال فلسطین زده‌ اند، اظهار کرد: اجازه نمی‌ دهیم حتی کوچک‌ ترین خطری بیت‌ المقدس و مسلمانان فلسطین را تهدید کند و یکدل و یک‌ صدا از مظلومیت فلسطینیان دفاع می‌ کنیم.

آیت الله جواد حاجی زاده اضافه کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به بیت‌ المقدس و انتخاب آن به‌ عنوان پایتخت رژیم اشغال گر قدس، اظهارنظر بی‌ خردانه بود که ترامپ ابله و روانی را در آتش خشم مسلمانان جهان و برخی از کشورهای اروپایی خواهد سوزاند.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ سال است که اراضی فلسطین به دست این جنایت‌ کاران اشغال‌ شده است و آمریکا و انگلیس در اشغال فلسطین با این رژیم جعلی همکاری کرده اند.

امام جمعه اهر در پایان با اشاره به اینکه تشکیل گروهک تروریستی داعش نمونه ای از حمایت‌ های آمریکا از تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: خوشبختانه با رهنمود های مقام معظم رهبری، حمایت‌ های جمهوری اسلامی و تلاش نیروهای مقاومت، سیطره داعش در عراق و سوریه برچیده شد.

در پایان تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی، پرچم های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد و قطعنامه این تضاهرات قرائت شد.