به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا قوچی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر که با محوریت برنامه ریزی برای استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، با بیان اینکه این رویداد از دهم دی ماه به صورت رسمی آغاز می شود، گفت: ویژه برنامه آغازین تبریز ۲۰۱۸ که روز گذشته نهایی شده، هفته اینده با حضور اعضای هیئت دولت در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: تبریز ۲۰۱۸ برای استان آذربایجان شرقی و کشور رویدادی بزرگ محسوب می شود که سال آینده نیز باکو به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.

مسئول امور شهرستان های ادره کل میراث فرهنگی استان هدف از میزبانی پایتخت گردشگری جهان اسلام را شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشورهای اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انتخاب شهری به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام صرفاً مطرح کردن همان شهر نیست، بلکه کل کشور میزبان این رویداد می شود که به تبع همین موضوع، ریاست ستاد ملی رویداد تبریز ۲۰۱۸ بر عهده معاون اول رئیس جمهور بوده و اغلب وزرا نیز جزو این ستاد هستند.

قوچی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ در شهرستان های محور گردشگری بر عهده شهرداری ها گذاشته شده است، ادامه داد: در این راستا مسئولیت کمیته زیرساخت ها، تبلیغات، آموزش و ارزیابی، فرهنگی و اقتصادی بر عهده شهرداری هاست.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما از میزبانی رویداد تبریز ۲۰۱۸، معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری کلان شهر تبریز، شهرستان ها و استان آذربایجان شرقی بوده که جزو اولین حرکت ها محسوب می شود و ایجاب می کند تا دستگاه های ذی ربط، پروژه های مهم و اثرگذار را در کمترین زمان اجرایی کنند.

مسئول امور شهرستان های ادره کل میراث فرهنگی استان از واگذاری ۱۹ پروژه گردشگری آذربایجان شرقی به بخش خصوصی با همکاری شرکت صندوق احیاء خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی آمادگی دارد در صورت تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی، کاروان سرای شاه عباسی گویجه بئل را به بخش خصوصی واگذار کند.

علیرضا قوچی در پایان همایش محور و سمینار محور بودن را از اهداف اصلی تبریز ۲۰۱۸ ذکر کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی با همکاری مطلوب، فضا را در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی تلطیف کنند.