به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در حاشیه بازدید از نیروگاه یک هزار مگاواتی در حال احداث شهرستان هریس، از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این پروژه خبر داد و گفت: تمامی تجهیزات این نیروگاه خریداری شده و از آذر ماه امسال عملیات نصب آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه هریس با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۲۰ میلیون یورویی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، افزود: با بهره برداری از این نیروگاه، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری و توسعه و رونق منطقه می شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: نیروگاه هریس یکی از پروژه های اساسی و مورد نیاز منطقه است که پس از تکمیل علاوه بر تامین برق مورد نیاز استان، امکان صادرات برق را نیز فراهم می آورد.

دکتر خدابخش با اشاره به اینکه ۲۶۶ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافته است، گفت: برآورد مجموع هزینه احداث این نیروگاه ۱۲هزار میلیارد ریال است که در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی ساخته می شود.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی هریس با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و ۲۳۵ میلیون یورو از سال ۹۴ شروع و در سال ۱۳۹۷ فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در ۷۰ کیلومتری تبریز، یکی از نیروگاه های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات در قالب ساخت، بهره برداری و واگذاری است.