به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در آئین گرامیداشت سالگرد ورود امام راحل (ره) به میهن اسلامی و همایش تجدید بیعت امت با ولایت، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در مورد حمایت الهی، اظهار کرد: اگر رحمت خدا شامل حال مردم ایران نمی‌شد، ممکن نبود رژیمی با ۲۵۰۰ سال عقبه، ساقط شود.

وی، امام (ره) را مجتهدی عارف، با شهامت و شجاع دانست و گفت: حضرت امام (ره) در چنین روزی پس از مدت‌ ها تبعید، تصمیم گرفت که به ایران بازگردد و بازگشت ایشان باعث پدید آمدن حماسه بزرگی به نام انقلاب اسلامی ایران شد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی افزود: با اینکه شاه در ۲۶ دی ماه از کشور رفته بود، اما هنوز رژیم، شهربانی، ساواک، ارتش و چماق به دستان شاه در کشور حضور داشتند و هیچ تضمینی نبود که امام (ره) مورد تعرض قرار نگیرد، اما خداوند حامی، مدافع و هدایتگر شد و انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه امام (ره) شکوهمندانه به پیروزی رسید.

دکتر خدابخش با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه ۱۳ آبان و ۲۹ بهمن را فراموش نمی کنیم، تصریح کرد: رژیم شاه در ۲۹ بهمن سال ۵۶ حقیقتاً زمین گیر شد و اربعین های بعد از آن بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و ما باید شاکر خداوند باشیم که این عزت، عظمت و امنیت را به ما هدیه کرده است.

وی با اشاره به کلامی از امام خمینی (ره) در مورد ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: وظیفه‌ دستگاه های اجرایی در این میان خدمت صادقانه، خالصانه و تلاش شبانه روزی است که اگر کسی نمی تواند این چنین باشد، قطعا نباید مسئولیتی را بپذیرد و اگر هم در چنین مسئولیتی قرار دارد، جایگاهش غصبی است.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۳۹ سال خدمات شایسته ای در تمامی عرصه ها داشته است و وضعیت امروز هرگز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، بیان کرد: در عین حال مشکلاتی هم وجود دارد چرا که کشور تحریم بوده و هشت سال نیز درگیر جنگ شده و خسارت های زیادی به کشور وارد شده است.

خدابخش با بیان اینکه علی رغم مشکلات، انقلاب اسلامی ایران خدمات بسیار گسترده ای داشته است، تأکید کرد: وظیفه اصلی ما خدمتگزاران، خدمت بی منت به مردم است و باید شکر نعمت را با ایثارگری به اوج رساند.

وی افزود: حفظ ارزش ها و امیدوار ساختن مردم با خدمت محقق می شود و بزرگ ترین مصداق مبارزه با استکبار، خدمت به ملت ایران است.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید به اینکه ما کارگزارن نظام می توانیم ملت را خوش بین سازیم و یا خدایی ناکرده بدبین کنیم، گفت: اگر خدایی ناکرده به عنوان یک مسئول موجب بدبینی مردم شویم، در حق نعمت خدمت جفا کرده ایم.

دکتر مجید خدابخش با اشاره به اینکه باید در میان مردم حاضر شده و دستاوردهای عظیم انقلاب را به ویژه برای نسل جوان تشریح کنیم، تاکید کرد: اصلی ترین وظیفه ما گوش دادن به حرف و درد مردم است و حتی اگر نمی توانیم کاری انجام دهیم، حداقل باید به حرف های مردم گوش جان بسپاریم.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون که مشکلات مالی وجود دارد باید در میان مردم حاضر شده و به حرفهایشان گوش بسپاریم، گفت: در جمع مردم بودن و نشست و برخواست با مردم نمی تواند نمایشی باشد و باید همواره سعی کنیم این اقدام را خالصانه انجام دهیم.