به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس احمدعلی اسدپور در جلسه مشترک کارگروه حفاظت از اراضی ملی و ستاد مبارزه با زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز با بیان اینکه در بحث اراضی ملی حقوق عمومی مطرح است، گفت: بایستی با متخلفان که قصد تصرف و تخریب اراضی ملی را دارند و با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از محدوده روستاها و شهرها به صورت جدی و بدون اغماض برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زمین های خداآفرین جنگل و مرتع است، اظهار داشت: مسئولان و ارگانهای مرتبط باید در حفاظت از اراضی ملی توجه بیش از پیش داشته باشند.

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه اراضی ملی بیشتر از طریق افراد سودجو و فرصت طلب تصرف می شود، گفت: باید با همکاری بخشداران و دهیاران از ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از محدوده روستاها بویژه در ایام تعطیلات جلوگیری شود.

اسدپور در ادامه با تقدیر از همکاری و عملکرد ارگانهای انتظامی و قضایی شهرستان در برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: به دلیل اینکه افراد فرصت طلب با سواستفاده از خلا های ایام تعطیلات، بویژه تعطیلات نوروزی اقدام به تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز می نمایند که بر این اساس از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید هرگونه ساخت و ساز در اطراف روستاها و شهرها ممنوع است و باید با متخلفان این امر برخورد جدی شود.

وی همچنین با گلایه از طولانی شدن واگذاری محدوده توسعه روستاها به بنیاد مسکن بیان کرد: در این شهرستان با وجود گذشت سالهای متمادی از تصویب طرح توسعه روستاها و با وجود اقدام بنیاد مسکن تاکنون فرآیند انتقال این زمین ها نتیجه بخش نبوده است.

فرماندار خداآفرین در پایان با تاکید بر رفع تصرف اراضی ملی در روستاهای شهرستان نسبت به تعیین محدوده اراضی ملی وکشاورزی این روستاها با نقشه های ثبتی تاکید کرد.