به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، بر ارتقای کیفی امکانات رفاهی و خدماتی استان تأکید کرد و گفت: اگرچه سفرهای نوروزی یک رویداد تکراری است، اما باید تلاش شود هر سال نسبت به سال گذشته امکانات و خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام میزبان گردشگران خارجی است، باید تمامی دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران در ایام عید نوروز همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: ایمنی جاده ها باید مورد توجه قرار گیرد تا مسافران در ایمنی کامل در محورهای مواصلاتی استان تردد کنند.

خدابخش ادامه داد: در تعطیلات نوروزی همچنین باید جایگاه های سوخت، درمانگاه ها، عابر بانک ها، نانوایی ها، رستوران ها و هتل ها در خدمت مسافران باشند.

وی همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست مکانی برای حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مختلف ایجاد شود تا در طول اجرای طرح نوروزی تمامی نمایندگان در این مکان حاضر شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار تلفات حوادث جاده ای در نوروز سال ۹۶، گفت: فوت ۳۵ نفر در تصادفات جاده‌ای آمار بالایی است و باید تلاش شود این آمار در نوروز امسال کاهش یابد.

وی با اشاره به نبود سالن استاندارد برای اجرای برنامه های بزرگ فرهنگی در شهر تبریز، گفت: سالن شهریار در مرکز همایش های بین المللی تبریز امکان مناسبی برای این کار است که به زودی افتتاح می شود.

خدابخش در پایان با اشاره به اجرای طرح توسعه مقبره الشعرا و احداث مرکز همایش های بین المللی تبریز، گفت: با انجام این دو پروژه مهم فرهنگی، ۳۴ هزار مترمبع فضای فرهنگی به شهر تبریز اضافه می شود.