به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر احد حسینی در حاشیه صعود سراسری کوهنوردان کارگر کشور به قله فندقلوی شهرستان اهر، گفت: به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون حدود ۴۰ طرح تعاونی در بخش های صنعت، مسکن و خدمات با اشتغال زایی ۳۰۰۰ نفری در استان آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در خصوص صعود سراسری کوهنوردان کارگر کشور به قله فندقلوی شهرستان اهر گفت: در سومین صعود سراسری کارگران سراسر کشور به قله فندقلو شهرستان اهر، ۲۵۰ نفر از ۱۹ استان کشور حضور یافتند که این صعود سراسری در راستای ترویج ورزش و سلامتی و صیانت از نیروی کار هر ساله به میزبانی شهرستان اهر انجام می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، صیانت از نیروی کار و ترویج ورزش بین کارگران را از سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد و افزود: امسال علاوه بر صعود سراسری کوهنوردان کارگر، چندین برنامه کشوری و استانی را جهت برگزاری در استان آذربایجان‌شرقی پذیرفته ایم.

حسینی ادامه داد: صعود سراسری کوهنوردان کارگر به قله فندقلو شهرستان اهر در راستای سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت و بر اساس ارزیابی دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور این صعود بدون هیچ مشکلی و با موفقیت انجام شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اشتغال زایی، طرح های توسعه و حمایت از اشتغال روستایی و عشایری، فراگیر و … در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در پایان گفت: طرح های اشتغال فراگیر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند و طبق برنامه ریزی هایی که در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال انجام داده ایم، پیش بینی می‌ شود تا پایان سال‌ جاری بتوانیم حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.