به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در خصوص این خبر اظهار داشت: نبود نمایندگی ثبت احوال در بخش خاروانای شهرستان موجب شده است اهالی بخش خاروانا برای انجام جزئی ترین کارهای خود در ارتباط با ثبت احوال با صرف هزینه های بسیار به مرکز شهرستان سفر کنند.

وی افزود: اهالی شهر خاروانا با همکاری بخشداری، شهرداری و شورای شهر مکانی مناسب را برای راه اندازی نمایندگی دائمی ثبت احوال در خاروانا مهیا نموده اند.

جودی مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش ثبت احوال در جمع آوری اطلاعات صیح جمعیتی، گفت: برای راه اندازی نمایندگی دائم در خاروانا و ارائه خدماتی از قیبل صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند تجهیزات فنی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است که اداره کل ثبت احوال نمی تواند این تجهیرات را با توجه به محدودیت‌های موجود تهیه نماید.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد ساکنین بخش خاروانا بیش از پیش از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره مند شوند، از تهیه تجهیزات مورد نیاز ثبت احوال برای راه اندازی در خاروانا از طریق منابع موجود درشهرستان خبر داد.

رضا علیزاده افزود: برای بهره مندی مردم بخش خاروانا از خدمات ثبت احوال باید در اسرع وقت نمایندگی این اداره در خاروانا راه اندازی شود.