به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۷ صفر روز ملی وقف گفت:امسال ۴۵ مرکز فرهنگی افق در امامزاده‌ها تاسیس کردیم و سعی داریم اسناد ربع رشیدی را از جا‌های مختلف کشور  جمع‌آوری کنیم.

او با بیان اینکه بزرگترین موقوفه کشور، موقوفه ربع رشیدی است که توسط خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی وقف شده است گفت: اگر موقوفه ربع رشیدی احیا شود می‌توان گفت هزینه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان از این طریق تامین می‌شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: در تبریز چهار ناحیه اوقاف ایجاد کردیم تا در کار‌های مردم و واقفان خللی ایجاد نشود.

او گفت: در بحث حمایت مادی از هیئت‌های مذهبی ۵۰ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار بسته در قالب مهر حسینی توزیع شده و در موضوع گسترش فرهنگ ازدواج آسان، برای ۸۶ زوج جوان هدیه‌های ویژه اهدا شده است و مرحله دوم این اقدام خداپسندانه در روز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها از محل نیات واقفان انجام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: ۶ بیمارستان در تبریز وقف بهداشت و درمان و ۴۳۵ مدرسه در استان وقف تعلیم و تربیت شده است که زمین، عرصه و اعیان تمامی این مراکز از موقوفات است.

او گفت: اجرای عملیات عمرانی در آستان مقدس امامزادگان استان از مهمترین اقدامات ماست که بسیاری از این طرح‌ها در این هفته یا افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.