به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار موسی صفی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان اهر با اشاره به این‌که امیدوارم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا باشیم اظهار کرد: شعار راهبردی امسال هفته بسیج «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی» تعیین شده که باید در تمامی برنامه‌هایمان بارقه‌ی امید را در بین مردم ایجاد کنیم.

وی؛ بسیج ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را از شاخصه‌های بسیج عنوان کرد، افزود: دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم ما هستند و فعالیت‌ها و حرکت‌های ما باید باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که برنامه‌هایی همچون اجتماع باشکوه بسیجیان به دلیل شرایط کرونایی در شهرستان اهر برگزار نمی‌شود؛ گفت: اولین برنامه‌ی هفته بسیج دیدار با امام جمعه اهر و تجدید میثاق و عهد با شهدا و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی است.

صفی، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، فضاسازی محیطی در ادارات و سطح شهر، نشست‌های بصیرتی با محوریت خودباوری، گشت‌های محله‌محور رضویون با هدف تقویت امنیت محلات، پروژه‌های مسیرگشایی کوچه بعثت ۱۹ و پوشش کانال منطقه شله‌بران با همکاری شهرداری اهر، افتتاح سالن چند منظوره ورزشی و بحران صالحین حوزه مقاومت بسیج نصر و کوثر، بهره‌برداری از ۷ باب خانه محروم و مددجویی، دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و … را از جمله برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که باید به مردم امید داده شود؛ متأسفانه برخی‌ها آیه یاس و ناامیدی می‌خوانند و بعضاً شاهد تقابل جناح‌های سیاسی هستیم در حالی که این دعواهای سیاسی را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب می‌نویسند با این حال هنوز کارکردهای مثبت نظام اسلامی هنوز مغفول مانده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر از توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر در قالب «رزمایش مواسات و کمک مومنانه» به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچیک از نهادهای حمایتی نبودند توسط پایگاه‌های بسیج محلات شناسایی و توزیع شده‌اند.

مدیران شهرستانی برای تسهیل‌گری و روان‌سازی امور تلاش کنند

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه با اشاره به این‌که هر کسی که دل در گرو توسعه و پیشرفت کشور دارد به آن فرد بسیجی می‌گویند، اظهار کرد: شرایط فعلی و محدودیت‌های منابع مالی شاید در مدیریت و تحقق مطالبات مردم سخت باشد ولی تا به امروز هر آن‌چه را پیگیری کرده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم و مشکلات نتوانسته از انگیزه‌مان به خدمت کم کند.

رسول خدابخش روان‌سازی امور را انتظارات مدیریت شهرستانی از ادارات عنوان کرد، افزود: تعامل بین‌بخشی ادارات بسیار مهم است، اگر در شرایط فعلی نتوانیم تعامل بین‌بخشی داشته باشیم موفقیتی به دست نمی‌آوریم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: وقتی یک کارخانه تولید ماسک روزانه ۴۴۰ هزار عدد ماسک به صورت اتوماتیک تولید می‌کند و برای ۱۷۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده در راستای ما می‌توانیم است.

خدابخش بابیان این‌که امروز بزرگترین خیانت؛ امید به آینده را با رفتار و اعمال ناصحیح از مردم سلب کنیم، گفت: به ما مسئولان دعوت‌نامه نفرستاده‌اند تا بر امور مسلط شویم و اقدامی نکنیم، وقتی مسئولیت قبول می‌کنیم باید برای مردم کار کنیم و اگر نمی‌توانیم پس بهتر است از مسئولیت کناره‌گیری کنیم.

وی با ذکر این‌که حمایت از مدیرانی که پای کار هستند و مجدانه مسائل شهرستانی را پیگیری می‌کنند، وظیفه می‌دانیم، تاکید کرد: اولین اولویت حفظ آرامش، دومین اولویت امید به آینده را از مردم سلب نکنیم و سومین اولویت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هاست. تا بتوانیم از توانایی‌ها و داشته‌هایمان به نفع مردم و شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: هیچکس حق ندارد در مقابل مردم سنگ‌اندازی کند بلکه تسهیل‌گری و روان‌سازی امور از مدیران انتظار داریم؛ به عبارتی در طول سه ماه دیده‌ام برخی از مدیران ادارات غیر از سنگ‌اندازی کار دیگری بلد نیستند، امروز تذکر می‌دهیم تا فردا حرف و حدیثی پیش نیاید.