به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید حسین پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجانشرقی، روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ اسفند ۹۹ ادامه می یابد، افزود: برای ارایه خدمات امدادی مناسب، پایگاه های امدادی توسط کارشناسان ارزیابی و بررسی شده و برای رفع نواقص و تامین مایحتاج مورد نیاز، تجهیزات امدادی مناسب در قالب ۳۰ محموله امدادی به پایگاه های امداد جاده ای و شعب تابعه ارسال شده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی ۱۵میلیارد ریالی تجهیزات امدادی ارایه شده به پایگاه های امداد، اظهار داشت: این تجهیزات شامل اقلام بهداشتی و امدادی و جیره خشک برای در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک مانند چسب ضد حساسیت، گاز استریل تک‌پدی، گاز نخ دار نیم کیلویی، باند ۱۰ سانتی، باند کشی، پد الکلی، دستکش رژمد و پماد سیلور و ۶ هزار و ۵۰۰ عدد انواع البسه امدادی مانند کاپشن،  بلوز، جوراب،  کفش و کلاه امدادی است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربابجان شرقی گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ عدد جیره خشک غذایی شامل قند، لوبیا، برنج،  عدس و چای،  ۲ هزار و ۳۰۰ بسته جیره اضطراری،  ۳ هزار و ۱۸۰ عدد  کنسرو لوبیا و ۳ هزار و ۵۰ عدد ماسک از دیگر اقلامی است که در میان ۳۰ پایگاه امدادی ۲۵ شعبه توزیع شد.

حسین پور، ادامه داد: در این طرح ۲۶ دستگاه خودروی نجات مخصوص عملیات های رهاسازی و ۳۵ دستگاه آمبولانس با مشارکت ۹۰ نفراز پرسنل و ۴۴۰ نفر از امدادگران و نجاتگرانی که قبلا دورهای امدادی را گذرانده اند،  حضور دارند.

وی یادآوری کرد: در این طرح امدادگران خدماتی مانند نجات و رهاسازی،  اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری را به در راه ماندگان و آسیب دیدگان احتمالی تصادفات جاده‌ای در شرایط زمستانی و بسته شدن راه ها ارایه خواهند داد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربابجان شرقی گفت: در  این طرح نیروهای هلال احمر با همکاری و مشارکت مدیریت بحران استانداری و سازمان های خدمات رسان از جمله پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهداری در جاده های ارتباطی اصلی در پایگاه‌های جاده ای مستقر شده و حوادث جاده ای اصلی،  فرعی،  کوهستان و روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

حسین پور، با اشاره به بحران کرونا و فرارسیدن فصل زمستان از مردم خواست از مسافرت های غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت مسافرت، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و هنگام مواجه با حوادث و سوانح مراتب را با شماره تلفن ۱۱۲ به مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات استان که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان است، اطلاع دهند تا نسبت به اعزام نزدیکترین پایگاه امداد جاده ای به محل حادثه اقدام شود.

منبع: ایرنا