به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در وبینار بررسی طرح‌های جهش تولید و مشکلات صدور کشاورز کارت با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان، با اشاره به تقبل تامین ۸۰ درصد از بیمه محصولات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: با این شرایط، بیمه کشاورزی زیر ۱۰۰ درصد نخواهد بود و کشاورزان می‌توانند با کمترین مبلغ کل محصولات خود را بیمه کنند.

فتحی، به راهکارهای افزایش عملکرد در واحد سطح جهت در رسیدن به شعار جهش تولید پرداخت و گفت: با توجه به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، باید از فرصت‌ها استفاده بهینه شود و رسالت و هدف دیرینه وزارت جهاد کشاورزی که افزایش عملکرد در واحد سطح است را به واقعیت تبدیل کرد.

وی افزود: زراعت دیم در استان، زراعت غالب بوده و باید عمکرد این زراعت با استفاده از پارامترهای افزایش عملکرد در واحد سطح در استان افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده بذر، روش کشت مناسب، ارتباط قوی با کشاورز و استفاده از دانش بومی کشاورز و انتقال اطلاعات نوین کشاورزی به وی، با استفاده از پشتیبانی و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، می تواند رسیدن به این هدف را محقق کند.

فتحی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های ایجاد شده به کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، گفت: امسال باید برنامه ریزی‌ها و اقدامات مهمی انجام گیرد تا کشاورزان در سال‌های آتی، رغبت بیشتری جهت افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشند، چرا که اگر اقدامات انجام شده باعث افزایش عملکرد شود و کشاورز سود بیشتری به دست آورد، برای سال‌های بعد، تلاش و زحمت بشتری خواهد کرد..

وی با اشاره به موضوع سرمازدگی محصولات،گفت: هیچگونه عذر و بهانه‌ای برای کاهش محصول به دلیل سرمازدگی پذیرفته نیست و سال‌ها این مشکل وجود داشته است که بایستی تا به امروز این مناطق شناسایی شده و راهکارهای قابل استفاده برای تقویت خاک در برابر سرمازدگی، عملیاتی داشته باشد،

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شش استان کشور، در تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با وزارت جهاد کشاورزی انتخاب و همکاری خواهند کرد که یکی از این استان‌ها آذربایجان شرقی است.

مصباح ربانی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای رسیدن به اهداف مشترکی که با سازمان جهاد کشاورزی دارد، در برنامه ریزی و اجرا مصمم بوده و تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی افزود: همت و تلاش جهادگران می‌تواند در پیشبرد اهداف مؤثر واقع شده و جایگاه جهاد کشاورزی استان در سطح کشور ترفیع یابد.

وی تاکید کرد: برای پیش بینی و برنامه ریزی برای بیمه کشاورزی و برآورد هزینه‌ها، قراردادها و لیست کشاورزان در شهرستان‌ها و مرکز استان مورد نیاز است که باید به زودی اعلام شود.

مصباح افزود: باید اسامی کارشناسان سازمان، جهت کار با سامانه‌های خدماتی ستاد اجرایی تعیین شده و آموزش‌های لازم جهت کار با سامانه‌ها داده شود، چرا که در ماه‌های آتی تمامی خدمات توسط سامانه انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا