به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: راه های شریانی تبریز- اهر- ورزقان- هریس، آزادراه تبریز- زنجان، تبریز- صوفیان- مرند- جلفا- اسکانلو، تبریز- آذرشهر- بناب- ملکان، بناب- مراغه- هشترود- قره چمن و تبریز- بستان آباد- میانه- سرچم- سراب در این عملیات روکش آسفالت شد.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۴۹ کیلومتر از راه های شریانی و ۷۰ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان با استفاده از ۲۳۲ هزار و ۸۶۰ تن آسفالت روکش شده است، افزود: این عملیات برای نگهداری، ارتقای ایمنی تردد و بهسازی رویه راههای استان اجرا شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در فصل کاری سالجاری در راه های استان ۶۱۵ کیلومتر درزگیری انجام شده است، گفت: در این مدت عملیات تعمیرات اساسی ۱۴ پل، تعریض یک دستگاه پل، بازسازی و احداث دو دیوارحائل، تکمیل یک تقاطع غیرهمسطح و تکمیل و احداث سه زیرگذر توسط اداره ابنیه فنی این اداره کل انجام شده است.

رسول زاده، ادامه داد: در ۹ ماه سالجاری دو هزار و ۵۶۲ کیلومتر از راههای مختلف استان خط کشی، ۲۳ مورد اصلاح تقاطع های T شکل و رفع نقاط حادثه خیز اجرا شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا