به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرگل صحاف با بیان این‌که ۵۰۰ هزار نفر سالمند در استان وجود دارند، گفت: این تعداد ۱۰ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند و تنها یک دهم درصد از این افراد تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

صحاف به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، در بازدید از مرکز سالمندان فیاض بخش تبریز به همراه رقیه صادق زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، افزود: ۳۸۶ نفر از سالمندان در ۹ مرکز شبانه نگهداری می‌شوند و در ۹ مرکز روزانه نیز به ۳۸۰ نفر خدمات ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌چنین چهار مرکز ویزیت در منزل در استان فعال هستند که خدماتی را در منزل به سالمندان ارائه می‌دهند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مرکز، با تعدادی از مادران در فضایی صمیمی دیدار و با اهدای شاخه گل، روز مادر را به آنان تبریک گفت.
صادق زاده، ارج نهادن به والدین به ویژه مقام مادر را از بزرگترین توصیه‌های دین مبین اسلام برشمرد و گفت: با توجه به این‌که جمعیت کشور درحال رفتن به سمت سالمندی است، باید فرهنگ احترام و تکریم والدین بیش از پیش در آموزه‌های فرزندان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: نسل‌های جدید، تجربیات و حضور موثر سالمندان در خانه را به عنوان برکات زندگی و چراغ راه سرلوحه خود قرار دهند.

منبع: ایسنا