به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی، گفت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای زرد ، آبی و سفید در ایام نوروز مانعی ندارد، لذا ضروری است سفرهای نوروزی به صورت هوشمندانه مدیریت شود تا وضعیت شیوع کرونا در استان تشدید نشود.

وی با بیان اینکه باید معیشت مردم مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد، افزود: به مشکلات هتل داران، رستوران داران، آژانس های مسافرتی و بسیاری از صنوف وابسته به گردشگری باید به صورت واقع بینانه نگریست.

رحمتی ادامه داد: برای حمایت از بخش خصوصی باید مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی در ایام نوروز تعطیل شوند و از پذیرش مسافر در مدارس نیز پرهیز شود.

وی ابا بیان اینکه تمامی شیوه نامه های بهداشتی در هتل های استان به خوبی رعایت می شود، افزود: ایجاد بازار اینترنتی برای فروش محصولات صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام ارزشمندی است و کمک خوبی برای اقتصاد هنرمندان این حوزه است که باید بیشتر معرف شود.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز بایستی بازرسی ها از مراکز اقامتی افزایش یابد تا در کنار نظارت بر نوع ارایه خدمات و برخورد مناسب با مسافران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رحمتی با شاره به اینکه انتشار ویروس کرونا در اماکن پرتجمع بالاست، گفت: ازدحام و تجمع مردم در بازارها و مراکز خرید باید مدیریت شود.

منبع: ایرنا