به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ،آئین معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید و شهرستان اهر در حوزه تئاتر کوتاه جزء شهرستانهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی گردید.

در این حوزه؛ شهرهای اهر از استان آذربایجان شرقی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان و میناب از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.

بر اساس اعلام ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و پس از چند مرحله داوری تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره  شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.

فراخوان نخستین دوره انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در ۹ حوزه در تابستان ۱۳۹۸ منتشر شد.

شهر اهر که با سه طرح در بخش های “هنرهای نمایشی”، “صنایع دستی” و “هنرهای تجسمی” شرکت کرده بود، در مرحله نخست داوری (که نتایج آن مهرماه سال گذشته اعلام شد)؛ تنها در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی(در جمع ۲۴ شهر) برگزیده شد. در این حوزه تعداد ۱۴۱ شهر شرکت کرده بودند.