به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی در خصوص وضعیت واکسیناسیون، اظهار کرد: واکسن به تعداد لازم برای امروز در استان وجود ندارد و فردا نیز هیچ تزریق واکسنی نخواهیم داشت فردا محموله جدید واکسن توزیع می‌شود و در نهایت روز جمعه واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

وی گفت: متاسفانه تامین واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، همیشه به موقع و کافی انجام نمی‌گیرد در حالی که ما الان می‌توانیم بیش از سه برابر ظرفیت موجود اقدام به واکسیناسیون افراد کنیم.

او با اشاره به گسترش مراکز واکسیناسیون، گفت: قبلا در شهر تبریز چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون داشتیم، اما الان ۱۲ مرکز تجمیعی را راه اندازی و تجهیز کردیم و تنها منتظر دریافت واکسن کافی هستیم.

او با اشاره به وجود بیش از ۱۲۷ مرکز واکسیناسیون در استان، افزود: بیش از ۳۴ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند که بیش از متوسط کشوری با حدود ۲۷ الی ۲۸ درصد است.

درستی تاکید کرد: از تمامی افرادی که می‌توانند پیگیری کنند خواهشمندیم تا برای تامین واکسن استان تلاش کنند.

او متذکر شد: واکسن به تعداد لازم برای امروز در استان وجود ندارد و فردا نیز هیچ تزریق واکسنی نخواهیم داشت.  فردا محموله جدید واکسن توزیع می‌شود و در نهایت روز جمعه واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به وضعیت حاد کرونایی در استان، اظهار کرد: موارد فوتی در استان تقریبا دو برابر شده و اکنون بیش از ۱۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند افزایش بیماری در استان، افزود: بیش از ۳۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه استان بستری بوده و بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها به ونتیلاتور وصل هستند که میزان مرگ و میر در روز‌های آتی را بالا می‌برد.

او با بیان این‌که موارد جدید روزانه بیماری به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است، ادامه داد: غیر از واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها، هیچ اسلحه دیگری نداریم.

او با بیان این‌که تقریبا تمامی شهر‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز به روز در حال کاهش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان