به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ‌زنی مگاپروژه زنجیره تولید و تأمین مرغ گوشتی ۳۰۰ هزار قطعه‌ای اکبری در شهرستان اهر با اشاره به این‌که تکمیل زنجیره می‌تواند منجر به کاهش هزینه تولید و حذف واسطه‌ها و دلالان می‌شود، اظهار داشت: سال‌هاست دغدغه اصلی تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان اهر بود که تأثیر خوبی در کاهش هزینه‌های مردم در زمینه گوشت مرغ دارد و از طرفی نقش دلالان را از بازار حذف می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر از سرمایه‌گذاری ۴۱۶ میلیارد تومانی در مگاپروژه زنجیره تولید و تأمین گوشت مرغ در شهرستان اهر خبر داد و گفت: این حجم سرمایه‌گذاری برای تکمیل ۵ زنجیره تولید و تأمین گوشت مرغ در شهرستان اهر انجام می‌گیرد.

وی بابیان این‌که کارخانه تولید خوراک دام و طیور به ظرفیت تولید سالانه ۹۰ هزار تُن و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی در شهرستان اهر احداث می‌شود، ابراز داشت: همچنین فاز دوم کشتارگاه صنعتی طیور که تجهیزات و دستگاه‌های آن از کشور هلند وارد شده و به مرحله اجرا خواهد رسید و برای احداث فاز دوم کشتارگاه صنعتی طیور ۲,۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

اسدی از صدور مجوز کارخانه جوجه‌کشی به ظرفیت ۱۵۰ هزار با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: همچنین با احداث مرغداری گوشتی با ظرفیت سالانه ۱.۵ میلیون قطعه در قالب مگاپروژه زنجیره تولید و تأمین گوشت مرغ بر تولید شهرستان افزوده شده و ظرفیت سالانه تولید مرغ گوشتی در شهرستان اهر به ۳ میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر همچنین از احداث مرغداری گوشتی ۳۰۰ هزار قطعه‌ای در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با اعتبار ۱,۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: واحد مرغ مادر با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه‌ای برای اولین‌بار در منطقه ارسباران با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان اهر ایجاد می‌شود، مجموع سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان اهر به ۴۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

مگاپروژه تکمیل زنجیره تولید و تأمین گوشت مرغ با حضور خدابخش فرماندار شهرستان اهر، رئیس دادگستری اهر، دادستان و جمعی از مدیران ادارات اهر امروز ظهر کلنگ‌زنی شد.

مگاپروژه تکمیل زنجیره تولید و تأمین گوشت مرغ در قالب کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت ۹۰ هزار تُن، کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۵۰ هزار، مرغداری گوشتی با ظرفیت سالانه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه‌ای، کشتارگاه صنعتی طیور و واحد مرغ مادر با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۴۱۶ میلیارد تومانی در شهرستان اهر کلنگ‌زنی شد.