به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسدی گفت: این سد‌ها شامل سد ستارخان به عنوان بزرگترین سد و ۶ سد دیگر گوندوغدی، آزادگان، خونیق، نهارکندی، قزلجه و پیره یوسفیان می‌باشند. همچنین از  یک هزار و ۷۱ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری، ۵۵ رشته قنات و ۳۱۲ رشته چشمه بخش دیگری از آب کشاورزی شهرستان اهر تامین می‌شود.

اسدی گفت: ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان اهر قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند، که تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در پایاب سد‌های ستارخان، آزادگان و خونیق و همچنین در پایاب چاه‌ها و چشمه‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است شامل تجهیز ۵ هزار هکتار باغ و تجهیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی می‌باشد.

اسدی گفت: تاکنون میزان تحقق سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان اهر ۷۵ درصد است.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی که با تسهیلات بانکی در آن‌ها سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده است در روستا‌های پسته بیگ و نقاره کوب جدید واقع است که متاسفانه به علت خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در مخزن سد ستارخان به علت بارش‌های کم، روستاییان نمی‌توانند کشت کنند و از آب سد ستارخان استفاده کنند و در بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی با مشکل روبرو هستند.