به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسن آل هاشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پنل ها بین عشایر شهرستان های اهر، هوراند، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، سراب و بناب با همکاری شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی توزیع شده است.

وی افزود: این پنل ها برای ایجاد روشنایی در قشلاقات بدون برق و در آلاچیق های ییلاقات برای استفاده خانوارهای عشایری تهیه و تامین شده است.

آل هاشم ادامه داد برای تامین این پنل ها ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که بر اساس اولویت های سازمان امور عشایر تجهیز عشایر به انرژی های نو در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مدیریت سبز به منظور استفاده بهینه از منابع انرژی و ترویج استفاده از انرژی های پاک بین عشایر استان توزیع می شود.

وی همچنین گفت: این پنل های خورشیدی به طور ۱۰۰ درصد ساخت داخل است و ضمانت های لازم را  دارد به طوریکه از مقاومت خوبی در مقابل رطوبت برخوردار است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی افزود: این پنل ها قابلیت شارژ با برق شهری را داشته و همچنین خود پنل ها نیز می توانند موجب شارژ موبایل چراغ قوه و موجب روشنایی همزمان پنج رشته لامپ و نیز رادیو و تلویزیون کم ‌مصرف را تامین کنند.

منبع: ایرنا