به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عیسی زارع پور در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در حوزه امنیت تجهیزات وارداتی آنطور که باید آزمایش‌های آزمایش‌های لازم در مقایسه با تجهیزات داخلی صورت نمی‌گیرد، گفت: محصولات خارجی هم آزمایش می‌شود، اما تفاوت نگاه و استاندارد دوگانه‌ای در برخورد با سخت افزار‌ها و سکو‌های خارجی و داخلی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی گفت: آیین نامه نحوه ارزیابی محصولات حوزه امنیت را با کمک نهاد‌های مربوطه بازنگری می‌کنیم و امیدواریم مسیر برای ارزیابی سریعتر محصولات ایرانی و ارزیابی دقیق‌تر محصولات خارجی فراهم شود.

وزیر ارتباطات درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه، مبانی مشخص و روشن و طرح مصوب و شاخص دارد و ما همه امکانات وزارت ارتباطات را برای پیشرفت شبکه بسیج کرده ایم.

آقای زارع پور گفت: شبکه ملی اطلاعات چیزی جز یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن نیست و باید روی آن انواعی از خدمات و محتوا‌های عمدتاً بومی به مردم عرضه شود.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات باید در خدمت مردم و کسب و کار‌ها باشد و ما امیدواریم شاهد سرعت‌های چند برابری نسبت به وضع موجود باشیم که با اجرای یکی از طرح‌های شبکه ملی اطلاعات که طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست امیدواریم پیشرفت خوبی در این بخش حاصل شود.

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات کاملاً ایجابی است و به خوبی پیش می‌رود و در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گزارشی به محضر سران سه قوه و اعضای شورا دادیم و اکنون بر اساس شاخص‌های مرکز ملی فصای مجازی، حدود ۴۴ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال به ۶۵ درصد برسد.

وی در موضوع امنیت فضای مجازی هم با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات تبدیل به زیرساخت زندگی مردم شده است گفت: در این فضا باید حریم خصوصی مردم حفظ شود، زیرا امنیت تبدیل به الزام برای فضای مجازی شده است.

وی گفت: امروز محصولات و تجهیزات ایرانی در کشور زیاد داریم و باید حمایت کنیم تا در داخل و خارج کشور برایش بازار ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای استفاده حداقلی مردم از فیلتر شکن‌ها چه برنامه‌ای دارید گفت: معتقدم که بسیاری از گوشی‌ها که آلوده به بدافزار‌ها شده به دلیل استفاده از این فیلتر شکن هاست و باید نیاز مردم به فیلتر شکن‌ها را کاهش دهیم که در این خصوص برنامه‌ای داریم و خدمات مورد نیاز برای مردم باید فراهم شود که استفاده از فیلترشکن‌ها به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما