به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با عنایت به صدور هشدارهای جوی شماره ۲۹ سطح زرد هواشناسی استان و شماره های ۶۰ و ۶۱ سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر فعالیت سامانه ناپایدار، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و رگبار باران و رعد و برق در کلیه نواحی استان (بویژه نواحی شمالی و شرقی) تا اوایل روز دوشنبه پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: نظر به پیش بینی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اصابت صاعقه در نواحی مستعد، احتمال بارش تگرگ، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک و آتش سوزی جنگل‌ها و در نیمه جنوبی احتمال کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.
هنربر اضافه کرد: بر این اساس از همه هم استانی های عزیز خواهشمندیم از توقف و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها اکیدا پرهیز کنند.
وی ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی همچنین در مواقع بارندگی و رعد و برق به نواحی مرتفع صعود نکرده و به هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده و کهنسال احتیاط کرده و از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

منبع: مهر